Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Péče o pacienty na High-Flow Nasal Oxygen terapii během pandemie COVID-19 z pohledu sester standardního oddělení
Škodová, Tereza ; Arientová, Simona (vedoucí práce) ; Míca, Patrik (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkušenostmi sester standardního oddělení s péčí o COVID-19 pozitivní pacienty, kteří byli pro respirační selhání na podpoře vysokoprůtokovým kyslíkem (HFNO).Výzkumné šetření probíhalo na Klinice infekčních nemocí v Ústřední vojenské nemocnici, kde se tato léčebná metoda implementovala během pandemie COVID-19. Práce je členěna na dvě části, kde se v teoretické části věnuje onemocnění COVID-19, HFNO terapii, přístroji AIRVO 2 a samotné péči o pacienty během pandemie. Druhá část je část praktická, která probíhala jako kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum prostřednictvím rozhovorů se sestrami. Cílem práce bylo zjistit, jak sestry standardního oddělení pohlížejí na péči o pacienty vyžadující HFNO podporu a současně zjistit, zda je vhodné, aby tito pacienti byli hospitalizování na standardním oddělení. Klíčová slova: HFNO terapie, COVID-19, standardní oddělení, sestry, zkušenosti
Úloha sestry při prevenci infekčních gastroenteritid na dětském oddělení.
CARDOVÁ, Barbora
Diplomová práce se zabývá úlohou dětské sestry při prevenci infekčních gastroenteritid na dětském oddělení. V teoretické části je pozornost věnována základním informacím, týkajících se gastroenteritid a preventivních opatření při jejich výskytu na dětském oddělení. V empirické části práce jsou stanoveny tři cíle. 1. Zhodnotit zdravotní gramotnost dětských sester pracujících na porodnickém a dětském oddělení z oblasti dětských gastroenteritid. 2. Zhodnotit zdravotní gramotnost dětských sester pracujících na dětských odděleních z oblasti preventivních opatření šíření gastroenteritid na porodnickém a dětském oddělení. 3. Posledním cílem bylo zjistit názory dětských sester, pracujících v primární péči a na dětských odděleních, na nepovinné očkování dětí proti rotavirům. Tato část práce se zabývá analýzou dat, získaných pomocí dotazníku vlastní tvorby. Dotazníky byly předány v Královéhradeckém kraji sestrám pracujícím na dětských a porodních odděleních tamních čtyřech nemocnic a sestrám v primární péči u praktických lékařů pro děti a dorost. Návratnost řádně vyplněných dotazníků byla dohromady 146, z toho bylo 110 dotazníků z lůžkových oddělení a 36 dotazníků z primární péče. Výzkumem bylo zjištěno, že sestry v oblasti gastroenteritid znalosti mají, ale nejsou stoprocentní. V oblasti preventivních opatření šíření gastroenteritid se obě výzkumné skupiny sester velmi dobře orientují a k očkování proti rotavirům mají sestry z primární péče kladnější postoj než sestry z lůžkových oddělení. Výstupem diplomové práce je edukační materiál pro sestry, zaměřený na prevenci přenosu infekčních gastroenteritid na dětských lůžkových odděleních.
Výchova ke zdravému životnímu stylu dětí školního věku
DROBERJAROVÁ, Pavla
Současný stav: Zdravý životní styl u dětí i výchova k němu jsou v současnosti velice důležité. Jeho nedodržování často vede k různým zdravotním problémům. V teoretické části se zaměřujeme na rozdělení školního věku, na pojem zdravotní gramotnost a determinanty zdraví. Dále se zde zabýváme úlohou sestry u praktického lékaře pro děti a dorost a edukací v oblasti ZŽS. Cíle práce: 1. Zjistit znalosti dětí školního věku o ZŽS. 2. Zmapovat aktivní účast dětí školního věku na ZŽS. 3. Zmapovat podíl sester u PLDD na výchově ke ZŽS u dětí školního věku. Metodika: V rámci výzkumné části bylo provedeno kvantitativní výzkumné šetření pomocí nestandardizovaných dotazníků a u kvalitativní výzkumné metody byly použity polostrukturované hloubkové rozhovory. Dotazníky byly určeny pro 2 skupiny dětí školního věku (mladší a starší), kde bylo použito 23 výzkumných otázek. Rozhovory byly uskutečněny se sestrami u PLDD, které odpovídaly na 21 otázek. Výzkum byl prováděn s dětmi ve věku 8 až 15 let a sester u PLDD v kraji Vysočina. Výzkumný soubor: Byl tvořen 120 dětmi (8 až 15 let) a 8 sestrami v ordinacích PLDD. Výsledky práce: Výzkumné šetření prokázalo, že znalosti dětí o ZŽS se podle věku neliší. Aktivní účast dětí na ZŽS se liší u dívek a u chlapců. Ukázalo se, že se sestry u PLDD podílí velkou měrou na výchově ke ZŽS u dětí. Díky častým pohovorům sester s dětmi a jejich rodiči, se tato situace může zlepšit. Doporučení pro praxi: Výsledky šetření mohou být použity pro sestry pracující na dětském oddělení, v ordinacích PLDD, pro děti a jejich rodiče či pedagogické pracovníky.
Spiritualita v ošetřovatelství
Rybová, Jarmila ; Bratová, Andrea (vedoucí práce) ; Nikodemová, Hana (oponent)
Východiska: Kladný postoj k poskytování spirituálních potřeb vede ke kvalitnější péči a k vnitřní připravenosti sester naplnit spirituální potřeby pacientů. Samotné zajištění a akceptování spirituálních potřeb pacientům, jejich příbuzným a kolegům vede k větší kvalitě, spokojenosti, komplexnímu a holistickému poskytování ošetřovatelské péče. Cíle: Cílem vlastního setření bylo mapování spirituality v ošetřovatelství. Posouzení potřeby víry, přesvědčení a významu. Zjištění důležitosti spirituality / přesvědčení v procesu uzdravování. Ověření vlivu komunity, nebo společenství jako podpory pro sestry a významu poskytnutých informací o spiritualitě od nemocných při poskytování zdravotní péče. Soubor a metody: Vlastní šetření spirituality v ošetřovatelství prostřednictvím standardizovaného dotazníku FICA. Výběr respondentů byl záměrný. Vlastní šetření bylo realizované ve Fakultní nemocnici Motol v Praze. Celkem bylo rozdáno 150 papírových dotazníků. Správně vyplněných a akceptovatelných papírových dotazníku bylo 59, on- line formou bylo sesbíráno dotazníků 18. V souboru bylo 77 sester, z toho bylo 90,91 % žen (n = 70) a 9,01 % mužů (n = 7). Průměrný věk byl M = 41,54 let. Průměrný počet roků praxe byl M = 18,7 let. Aplikovaný dotazník FICA tvořilo 21 otázek k tomu byly připojeny 4 otázky zaměřené na...
Výživové návyky u dětí v mladším školním věku, z pohledu sestry v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost.
KUCHAŘOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zabývá stravovacími návyky dětí v mladším školním věku z pohledu sestry v ordinaci praktického lékaře pro děti a dorost. Stanovili jsme si tři základní cíle. První cíl zní: Zmapovat aktuální stav výživových návyků u dětí v mladším školním věku. Tento cíl se zaměřuje na dotazníky obsahující základní informace o jejich výživových návycích, pitném režimu a pohybu. Druhý cíl zní: Zmapovat aktuální stav výživových návyků u dětí v mladším školním věku z pohledu sestry u praktického lékaře pro děti a dorost. Tento cíl jsme prováděli se sestrami v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost. A poslední cíl zní: Zmapovat úlohu sestry v edukaci dětí ve zdravé výživě. Teoretická část je zaměřena na základní živiny, do kterých řadíme: cukry, tuky, bílkoviny, vitamíny, stopové prvky, minerály a vodu. Najdeme zde i vybrané nemoci u dětí spojené s výživou, kde se zaobíráme problematikou nadváhy a obezity, poruchami přijmu potravy, potravinovými alergiemi, intolerancemi a nechutenstvím. Dále jsme se zaměřili na úlohu sestry u praktického lékaře pro děti a dorost, kde jsme se zaobírali podporou zdraví a zdravým stravováním dětí v mladším školním věku. Zajímali jsme se také o pitný režim a pohybovou aktivitu u těchto dětí. A v neposlední řadě i edukace sestry v oblasti výživy. Zde hodnotíme stav výživy u dítěte, percentilové grafy a zásady správné výživy. V praktické části bakalářské práce byla zvolena metoda kvantitativního výzkumného šetření i kvalitativní výzkumné šetření. Kvantitativní výzkumné šetření bylo zaměřeno na děti v mladším školním věku. Dotazník byl vyplněn dětmi na základní škole. Výzkumný soubor tvořilo 158 respondentů. Tyto dotazníky nás přiblížily k tomu, jak děti dodržují výživové návyky a pravidelné stravování. Stravovací návyky u dětí jsou různorodé a do jisté míry je ovlivňují rodiče a jejich okolí. Z výsledků vyplynulo, že spíše dívky dodržují pravidelnou stravu. Také ale vyplynulo, že děti pijí více slazených a barevných limonád a dále mají rády rychlá občerstvení. Kvalitativní výzkumné šetření jsme zaměřili na osm sester v ordinacích praktického lékaře pro děti a dorost. Polostrukturovaný rozhovor tvořilo 19 otázek. Rozhovory se sestrami nás také přiblížily k tomu, zda děti dodržují nebo nedodržují zdravý způsob stravování a pohybovou aktivitu. Z výsledků vyplynulo, že spíše dívky chodí k lékaři s problémem nadváhy či obezity.
Pečují sestry o své zdraví?
SMRŽOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývala tématem, jestli sestry pečují o své zdraví? Definici zdraví máme jasně danou. Světová zdravotnická organizace v roce 1948 definovala pojem zdraví jako stav úplné tělesné, duševní i sociální pohody, a nikoli pouze nepřítomnost vady nebo nemoci. Hamplová z roku 2015 nám ve své publikaci uvádí, že vnímat zdraví pouze jako nepřítomnost nemoci je příliš zjednodušené a nedopovídá to mnohotvárnosti tohoto pojmu. Vzhledem k mnoha složkám, které jsou zdravím ovlivněni, je velmi důležité, abychom se o své zdraví starali, a jeho péči nezanedbávali. Přičemž by péče o zdraví měla být doménou všech jedinců bez rozdílu a pro zdravotníky o to víc. Práce má teoretickou a výzkumnou část. Do teoretické části jsme zahrnuli samotnou definici zdraví, jeho determinanty, životní styl. Dále pak jsme charakterizovali osobnost sestry a její náplň práce se specializací a bez specializace. A dalšími dvěma kapitolami byla péče o zdraví fyzické, kam spadala i manipulace s pacienty a preventivní prohlídky. A péče o zdraví psychické, kam jsme zahrnuli i syndrom vyhoření a jeho prevenci. Druhá část práce bylo výzkumné šetření. Zvolili jsme si výzkumný vzorek deseti sester, které pracují na jednosměnný a více směnný provoz a porovnávali jsme, jak se liší jejich péče o zdraví. Dle poskytnutých odpovědí jsme zjistili, že sestry nejčastěji pečují o zdraví tím, že se snaží dodržovat stravu a pohyb, zatímco oblast péče o psychiku lehce stagnuje. Velmi pozitivním výsledkem v naší práci bylo, že sestry až na malé výjimky dodržují ve velké škále prevence, dodržují hygienu v oblasti zaměstnání, do které řadíme dezinfekci, sterilizaci, a třídění odpadu. Metodiku jsme zvolili kvalitativní výzkum, který obsahoval řízené rozhovory s polostrukturovanými otázkami.
Příušnice u adolescentů a mladých dospělých
BÖHMOVÁ, Monika
Cíle práce Cílem práce bylo zjistit průběh příušnic u adolescentů a mladých dospělých a zmapovat specifika ošetřovatelské péče u adolescentů a mladých dospělých z pohledu sester praktických lékařů. Byly zvoleny tyto výzkumné otázky: Jaký byl průběh příušnic u adolescentů a mladých dospělých? Jaká jsou specifika ošetřovatelské péče u adolescentů a mladých dospělých z pohledu sester praktických lékařů? Použité metody K zjištění potřebných informací byl zvolen kvalitativní výzkum, pomocí hloubkového rozhovoru s pacienty, kteří prodělali onemocnění příušnicemi a se sestrami pracujícími u praktických lékařů pro dospělé nebo děti a dorost. Rozhovory byly zachyceny záznamem na diktafon, nahráváním v telefonu nebo písemnou formou a zpracovány formou přímého přepisu. Výsledky Přepsané rozhovory byly podrobeny podrobné analýze otevřeným kódováním, za pomoci metody papír a tužka. Z analýzy dat vzniklo celkem šest kategorií, které se dělí do dvou skupin: Rozhovory se sestrami a Rozhovory s pacienty s příušnicemi. Kategorie z rozhovorů se sestrami jsou: Očkování, Opatření u příušnic, Průběh příušnic dle sester. Kategorie z rozhovorů s pacienty s příušnicemi jsou: Spolupráce se zdravotnickým personálem, Informace od pacientů a použitá očkovací látka a Průběh příušnic u pacientů s příušnicemi. K jednotlivým kategoriím jsou přiřazeny podkategorie, do kterých jsou zakódovány důležité informace a to vše jsme zařadili a znázornili do jednotlivých schémat. Závěr Z rozhovorů s respondenty jsme zjistili, jaký měli průběh příušnic adolescenti a mladí dospělí. Bylo zjištěno, že polovina respondentů měla vážnější komplikace, ale bez trvalých následků, pouze v jednom případě zůstal zhoršený sluch, ostatní vážné komplikace po vyléčení vymizely. U sester z výsledku vyplynulo, jaká jsou specifika ošetřovatelské péče u adolescentů a mladých dospělých z pohledu sester praktických lékařů. V hlavní problematice se všechny sestry orientovaly správně. Zjistili jsme, že sestry mají minimum vlastních zkušeností s tímto onemocněním, protože se s ním za svoji praxi setkávaly jen sporadicky a spíše ho znají jen teoreticky, i když v posledních letech se výskyt onemocnění příušnicemi zvyšuje a sestry by měly získat více zkušeností. Toto zjištění může mít za následek nedostatečnou informovanost o dodržování všech léčebných opatření. Z dosažených výsledků lze konstatovat, že by bylo vhodné, aby lékaři a jejich sestry, kteří se s tímto onemocněním nesetkali, prošli edukačním seminářem, který by byl zaměřen na onemocnění příušnicemi, jejich příznaky, léčbu, možné komplikace a protiepidemická opatření, se kterými následně souvisí ošetřovatelská péče o nemocné s příušnicemi.
Porovnávání postojů sester ke vzdělávání v České republice a na Slovensku
Bradáčová, Mária ; Janečková, Hana (vedoucí práce) ; Svobodová, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Porovnávání postojů sester ke vzdělávání v České republice a na Slovensku" prezentuje vývoj vzdělávání sester na Slovensku a v České republice po roce 1990 a analyzuje postoje sester z obou zemí k současnému systému vzdělávání. Práce je rozdělena do šesti kapitol. V teoretické části popisujeme proces změn ve vzdělávání sester po roce 1990 v obou zemích až po současný stav pregraduálního a postgraduálního vzdělávání sester. Cílem empirické části bylo zjistit názory sester z praxe na současné vzdělávání na Slovensku a v České republice a zároveň porovnat jejich postoje. Výzkum jsme realizovali v Nemocnici na Bulovce v Praze a v Univerzitní nemocnici Louisa Pasteura v Košicích, na anesteziologicko-resuscitačních odděleních a na chirurgických odděleních. Podle výsledků dotazníkového šetření hodnotí sestry obou zemí kvalifikační přípravu sester po transformaci vzdělávání spíše nespokojeně až velmi nespokojeně a řešení této problematiky shodně vidí v lepším finančním ohodnocení, zkrácení doby studia a diferenciaci kompetencí v praxi podle dosaženého vzdělání. Na základě výzkumu navrhujeme zvýšit povědomí sester o potřebě současného systému vzdělávání, samotný vzdělávací proces by se měl zaměřit především na zvýšení úrovně praktické přípravy absolventů a mělo by se ponechat jen...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.